Başkent Üniversitesi Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı 2008-2009 Öğretim Yılında ön lisans düzeyinde eğitime başlamıştır. Programda öğretim dili Türkçedir. Öğrencilerin zorunlu olan her dersi almaları ve geçmeleri; aynı zamanda mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamaları gerekmektedir. Bunun yanında mezuniyet için 30 iş gününü kapsayan yaz stajı zorunluluğu bulunmaktadır.
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programının Misyonu
Sağlık hizmetleri sunumunda bilimi rehber edinen, insan ve hasta haklarına duyarlı, tıp ve meslek etiğine saygılı, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik mesleğinin gerekliliklerini yerine getirebilen, nitelikli sağlık teknikerleri yetiştirmektir.
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programının Vizyonu
Sağlık hizmetlerinde disiplinler arası ekip çalışmasına uygun, koruyucu, tedavi edici ve sağlığı geliştirici faaliyetlerde sağlık teknolojilerini etkin kullanabilen ve toplum sağlığına hizmetin yaygınlaşmasına katkıda bulunacak sağlık teknikerlerinin yetiştirilebileceği ortamı yaratmaktır.
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı’nın Amacı
Sağlık hizmetlerinde uluslararası mesleki standartları temel alan eğitim programlarıyla, çağın gerektirdiği güncel mesleki bilgi ve becerilere sahip, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik süreçlerinde güncel teknolojik araçları etkin, verimli ve doğru kullanabilen, mesleki değer ve etik ilkelerini tüm iş süreçlerine yansıtan, sorumluluk bilinci gelişmiş, disiplinler arası ekip çalışmasına yatkın ve iletişim becerileri güçlü sağlık teknikerleri yetiştirmeye öncülük etmektir.
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK PROGRAMI EĞİTİM AMAÇ VE HEDEFLERİ |
|
PEA - 1 |
Mesleki Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması |
Hedef 1.1. |
Sağlık kurumlarında, tıbbi dokümantasyon ve tıbbi sekreterlik hizmetleri uygulamalarında ihtiyaç duyacakları, güncel bilimsel gelişmeler, mevzuat ve yenilikçi uygulamalar hakkında güncel bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Hedef 1.2. |
Sağlık kurumlarında, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik süreçlerinde dijital araçları, yazılımları ve güncel teknolojiyi etkin, verimli ve doğru şekilde kullanabilme becerisini kazandırmak. |
Hedef 1.3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme perspektifiyle sürekli güncelleme ve geliştirme bilinci kazandırmak. |
PEA - 2 |
Etik ve Mesleki Değerlerin Benimsetilmesi |
Hedef 2.1. |
Mesleki etik ilkelere uygun hareket etme bilinci kazandırmak. |
Hedef 2.2. |
Hasta ve çalışan haklarına saygılı, hasta bilgilerinin gizliliğine duyarlı ve etik kurallara uygun çalışma becerisi geliştirmek. |
Hedef 2.3. | Mezunlarımızın mesleki görev, yetki ve sorumlulukları dahilinde, etik ilkelere ve mesleki değerlere uygun davranma bilincini tıbbi dokümantasyon süreçlerine etkin biçimde yansıtmalarını sağlamak. |
PEA - 3 |
Ekip Çalışması ve İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi |
Hedef 3.1 |
Disiplinler arası ekip çalışmasına uyum sağlayan, iş birliği içinde çalışma ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek. |
Hedef 3.2. |
Hasta, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık profesyonelleriyle empati odaklı, açık, anlaşılır ve profesyonel iletişim kurma becerilerini geliştirmek. |
PEA - 4 |
Sağlıkta Kalite Süreçlerinin Uygulanması |
Hedef 4.1. |
Kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olup bu sistemlerin tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik süreçlerine entegrasyonunu sağlayacak becerileri kazandırmak. |
Hedef 4.2. | İç ve dış paydaşların kalite süreçlerine aktif katılımını teşvik etmek ve bunu sağlayacak ortamlar oluşturmak. |
Hedef 4.3. | Program içerisinde gerçekleştirilen tüm kalite süreçlerinin etkin biçimde değerlendirilmesini ve raporlanmasını sağlamak. |
PEA - 5 | Topluma Karşı Sorumluluk Bilinci Kazandırmak |
Hedef 5.1. | Toplum sağlığını ilgilendiren konularda bilimsel toplantılar, sempozyumlar, farkındalık çalışmaları ve paneller düzenleyerek tüm paydaşların etkin katılımını sağlamak. |
Hedef 5.2. | Mesleğiyle ilgili sosyal sorumlulukların bilincinde, toplum yararına duyarlı ve proaktif meslek profesyonelleri yetiştirmek. |
TIBBİ DOKÜMANTASYON PROGRAMI ANAHTAR PERFORMANS GÖSTERGELERİ | |
APG-1 |
Mezuniyet oranı göstergeleri |
APG-2 |
Uygulama ve Staj Değerlendirme Formu puanları |
APG-3 |
Öğrenci memnuniyeti anketi sonuçları |
APG-4 |
Mezun memnuniyet anketi sonuçları |
APG-5 |
Akademisyen ve ders değerlendirme sonuçları |
APG-6 |
İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler |
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK PROGRAM ÇIKTILARI (KAZANIMLARI)
|
|
PÇ1 |
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
PÇ2 |
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ3 |
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. |
PÇ4 |
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
PÇ5 |
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla |
PÇ6 |
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde |
PÇ7 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek |
PÇ8 |
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. |
PÇ9 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
PÇ10 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ11 |
Hastalıkların, tanı ve tedavi işlemlerinin, ilgili sağlık sorunlarının kodlama süreçleri ve uluslararası hastalık sınıflandırma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ12 |
Hastane örgüt yapısı içerisinde hasta dosyaları arşivinin görevleri, işleyişi ve mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ13 |
Hastanın sağlık kuruluşuna başvurusundan taburcu olmasına kadar geçen sürede yapılan işlemlerin, bilimsel kurallara ve güncel mevzuata uygun olarak dokümantasyon süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ14 |
Sağlık kurum ve kuruluşlarında, sağlık hizmeti sunumunun devamlılığı esası ile işlemlerin gerektirdiği haberleşme ve yazışma işlemleri ile Tıbbi Sekreterlik mesleğinin görevleri hakkında bilgi sahibi olur. |